« terug naar overzicht

LPK gaat digitaal

maandag, 10 februari 2014

Sinds 20 januari jl. is het mogelijk om digitaal de LPK checklist in te vullen. Hiervoor heeft LPK met Sonima Automatisering een digitaal keuringssysteem ontwikkeld. In de afgelopen maand is dit systeem door een aantal bedrijven in een pilot getest.

Een digitaal LPK keuringssysteem heeft vele voordelen, waaronder:
Opbouwen van klantenadministratie
Klantgegevens hoeven slechts 1 keer te worden ingevoerd
Koppeling met het RDW: Voertuiggegevens worden automatisch ingeladen op basis van het kenteken
Wanneer na een jaar weer een LPK wordt uitgevoerd, worden de voertuig- en (eigen) klantgegevens door het
   invullen van het oude LPK stickernummer automatisch ingeladen en op de nieuwe LPK ckecklist gezet
Bij wijzigingen in de LPK checklist zijn deze direct zichtbaar
Er is geen papier meer nodig. Het keuringsrapport kan als digitaal PDF-bestand naar de klant gestuurd worden
LPK checklisten worden digitaal bewaard
Elke laadklep/personenlift krijgt een verloopdatum, hierdoor kunt u zien wanneer er opnieuw gekeurd moet worden
Het is mogelijk om direct via internet de digitale LPK checklist in te vullen. Daarnaast bestaat ook de mogelijkheid om de LPK checklist uit te printen en deze eerst met de hand in te vullen.

Voorlopig blijven beide manieren van keuren (huidige papieren checklist en digitaal) naast elkaar bestaan. Stickers bestellen blijft op de vertrouwde manier. Het systeem is gekoppeld aan het huidige systeem van RAI Keurmerken.

Alle LPK bedrijven hebben vanuit Sonima Automatisering een e-mail ontvangen met de volgende informatie:
Inloggegevens voor alle keurmeesters (inloggen gaat bij het nieuwe systeem op keurmeesterniveau)
Korte beschrijving van het systeem en de voordelen hiervan
Een link naar het systeem, waar direct ingelogd kan worden

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de LPK helpdesk 0591-212133