« terug naar overzicht

30% van de LPK keuringen gebeurt digitaal

maandag, 05 mei 2014

Sinds de lancering 4 maanden geleden om digitaal de LPK checklist in te vullen, wordt hier inmiddels in 30% van het totaal aantal LPK keuringen gebruik van gemaakt.

Een digitaal LPK keuringssysteem heeft vele voordelen, waaronder:
Opbouwen van klantenadministratie
Klantgegevens hoeven slechts 1 keer te worden ingevoerd
Koppeling met het RDW: Voertuiggegevens worden automatisch ingeladen op basis van het kenteken
Wanneer na een jaar weer een LPK wordt uitgevoerd, worden de voertuig- en (eigen) klantgegevens door het invullen van het oude LPK stickernummer automatisch ingeladen en op de nieuwe LPK ckecklist gezet
Bij wijzigingen in de LPK checklist zijn deze direct zichtbaar
Er is geen papier meer nodig. Het keuringsrapport kan als digitaal PDF-bestand naar de klant gestuurd worden
LPK checklisten worden digitaal bewaard
Elke laadklep/personenlift krijgt een verloopdatum, hierdoor kunt u zien wanneer er opnieuw gekeurd moet worden
Het is mogelijk om direct via internet de digitale LPK checklist in te vullen. Daarnaast bestaat ook de mogelijkheid om de LPK checklist uit te printen en deze eerst met de hand in te vullen.

Keurt u nog niet digitaal maar overweegt u dit wel te gaan doen, dan kunt u voor meer informatie contact opnemen met de LPK helpdesk 0591-212133